Pazartesi, Aralık 21, 2009

Şikayet etmeye hakkımız var mı?



Dün bir sohbet sırasında anlatılan ve beni düşünmeye zorlayan bir kısa konuya değinmek istiyorum müsadenizle..

Henüz tanıdığım bir olan anı sahibin anlattıklarını aklımda kaldığı kadarıyla aktarıyorum ;

"Ben eskiden bankalar, işyerleri, mağazalar vb yerlerde memnun olmadığım bir durumla karşılaştığımda hemen bir şikayet mektubu yazardım. Ancak bir gün yine bir yerde başıma şöyle bir olay geldi.

Bir bankada müşteri hizmetlerimden memnun kalmadığımdan, daha şubeden çıkmadan bir dilekçe ile şikayetlerimi bildirmeye karar vermiştim. Oralardan edindiğim bir kalem ve kağıtla sinirimi kağıda geçiriyordum ki, görevli bir arkadaş yanıma geldi ve ne yazdığımı sordu. Bende detaylı olarak şikayetimi kendisine tanımladıktan sonra, bunu yazılı olarak da bankalarına iletmek üzere bir dilekçe hazırladığımı söyledim. Görevli yüzünde sakin bir gülümseme ile,

"Peki bankamizda hiç memnun olduğunuz bir uygulama yok mu?" diye sordu.

Düşündüm evet vardı aslında bir çok bankada olmayan pek çok hizmeti oldukçada kaliteli veriyorlardı.

"Var." dedim öfkemin yerini şaşkınlığa bırakmış bir ses tonuyla.

"Peki onlar için hiç teşekkür mektubu yazıyor musunuz?" diye sordu bu kez.

"Hayır." dedim aynı şaşkın ifadeyle,

"O halde.." dedi henüz tamamlayamadığım dilekçeme uzanıp alırken, "...bunu yazmaya da hakkınız yok o zaman."

O gün bugündür, bir şikayet mektubu yazmaya hazırlanmadan önce takdir edilecek hizmetler için bir giriş yapmayı ya da sadece takdir etmek amacıyla da dilekçeler yazmayı ihmal etmedim"

Aslına bakarsanız bu anıyı dinlerken bende aynı o kişinin yüzündeki şaşkın ifadeyle kendimi sordum '"Ben yazıyor muyum teşekkür mektubu?". Cevabım "Hayır" oldu.

Eğitim kurumunda çalışan bizlerin en iyi bilmesi gereken kuralların başında olumsuz değil olumlu davranış pekiştirme olması gerekirken, bunu sadece çocuklara özgü bir metodmuş gibi algılayıp hizmet sunan şirket vb ile yetişkinlerde işe yaramazmış gibi algılamamız ne garip.

Evet bende bu güne kadar bana iyi hizmet veren tüm kurum/kuruluş/kişi ve şirketlere gecikmiş bir teşekkürü borç bilirim. :)

Sevgiyle Kalin
Aylink Şahin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder