Pazartesi, Aralık 21, 2009

Ne olacak bu noel babanın hali?


Geçen gün oğlumla aramizda geçen bir diyaloğu paylaşmak istedim sizinle..

Malumunuz yazılı/sözlü basının yanısıra aile/arkadaş sohbetlerininde konusu Ankara, susuzluk ve global ısınma olan bir dönem geçirdik. Geçirdik diyorum çünkü biz susuz değiliz ya artık globalleşen dünyamızın globalleşen su probleminide unutur gideriz nasılsa...

‘Susuz yaz’ döneminin başladığı zamandan bir süre sonra tatile çıktığımızdan, ailelerimizle yaptığımız telefon görüşömelerinde ‘merhaba, nasılsınız, sular geldi mi?’ gibi bir muhabbete girdiğimizden olacak ki oğlumun fazlasıyla dikkatini çekmiş konu.. Tam olarak hatırlamasam da kutuplardaki erimelerden ve sonuçlarından da epeyce bahsetmiş olacağız ki.. Oğlum sonunda yüzünde büyük bir endişeyle şu soruyı sordu bana :

‘Peki kutuplar eriyince Noel Baba ne yapacak? O evsiz mi kalacak?’ İlk önce neden Noel Babanın evsiz kalacağını anlamadığım için şaşkın şaşkın yüzüne baktıktan sonra, güleyim mi ağlıyayım mı şaşırdım. Ne olacaktı sahi bu Noel Babanın hali? Önce ‘Bize gelir merak etme’ diyerek geçiştirdim kendimce.. Sonrasında verdiğim cevaptan vicdan azabi duyarak, Noel Babanın evsiz kalmayacağını, çünkü onun evinin buzdan olmadığını sadece karların eriyeceğini söyledim. Aman bir rahatladı sormayin. 'Kar olmasada hediye dağıtabilir çünkü o uçuyor' dedi.

Keşke herşey bu kadar basit olsaydı diye düşündüm. Kutuplar eriyor, Noel Baba evsiz mi kalacak? dan öte bir endişemiz olmasaydı. Ama bu ‘susuz yaz’ lar Brezilya dizisine döndüğünde umarım Noel Baba bize hediye olarak bir bidon su getirebilir.

Herkese Yeni Eğitim Döneminde Başarılar Diliyorum
sevgiyle kalin
Aylink Şahin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder