Salı, Mart 22, 2011

KOLLEKSİYONCU


Ben çocukken sakız kağıdı biriktirdim
Jelatinli çukulata kağıtları koyardım defterlerimin arasına
Sararmış kitap sayfaları arasında beklerdi onlar yıllarca
Hiç bir amacım da yoktu aslında onlar için
Hiç bir faaliyete malzeme edemedim hiç birini

Deniz kenarından topladığım kabukları biriktirdim
Kavanozlarda beklediler onlarda yıllarca
Ne bir çerçevenin kenarına
Ne de bir kolyenin ucuna süs edebildim onları

Biraz daha büyüyünce posterleri, kasetleri biriktirdim
Anı defterlerinde sepet sepet yumurtalar
Anket defterlerinde mahrem sorulara, mahrem cevaplar biriktirdim
Sakladım hepsini yıllarca
Sahiplerinin hayatlarını takip bile etmedim oysa

Geceleri hayallerimi biriktirdim
Her yıldıza bir isim koyup, dilekleri biriktirdim
Kağıtlara döktüm sevgilerimi
Utandım diyemedim aşklarımı yüreğimde beklettim
Beklerken yenilerini ekledim
Eklerken çoğunu unuttum eskilerin

Begendiğim her anı fotoğrafladım
Albümlerde biriktirdim
Kimini şimdi hiç görmediğim
Nerede olduğunu bile bilmediğim
Yüzler biriktirdim o fotoğraflarda

Çevremde insanları biriktidim
Çoğaldıkça her birine bir parçamı verdim
Onlardan aldığım parçaları benliğimde biriktirdim
Kimi zaman acıttılar beni
Aldığım dersleri biriktirdim
Kimi zaman öfkelendim
Hırslarımı biriktirdim
Kimi zaman çok mutlu ettiler beni
İçinde onlara sevgiler biriktirdim
Kimi zaman konuşmam gereken yerde sustum
Kelimeler biriktirdim.
Kimi zaman susman gereken yerde konuştum
Pişmanlıklar biriktirdim
Tüm bunların sonunda hep keşkelerimle kaldım
Her birine ayrı keşkeler biriktirdim

Yaşadığım her şeyi tecrübe saydım
Kazandığım erdemleri, nitelikleri biriktirdim
Yine de yeri geldiğinde bir çoğunu katamadım hayatıma

Yıllar geçtikçe anladım ki
Dostlar uzaklarda
Anılar kutularda, sevgiler yüreklerde
Umutlar hep daha ileri tarihlere kaldı

Biriktirmek yerine tüketmek
Susmak yerine söylemek
Beklemek yerine aramak
Saklamak yerine kullanmak
Düşlemek yerine çabalamak
Utanmak yerine yaşamak gerekirdi oysa bir çoğunu
Yaşadım demek için iyi bir kolleksiyoncu olmak değil
Son kullanma tarihi geçmeden tadına varmak gerekirdi hayatın
İşte ben bir tek onu bilemedim.

AKS
21 Mart 2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder